Onaangenaam moment (verkeersagressie)

Hier kan je praten over alles wat niet met Lotus auto's te maken heeft.
Funny, auto-related en andere items kunnen uiteraard aan bod komen.
Gebruikersavatar
mindp0wer
Berichten: 2226
Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Locatie: Kermt

Re: Onaangenaam moment (verkeersagressie)

Bericht door mindp0wer »

Dirk, voor wat het waard is, na googlelen op "loctite verwijderen", vond ik dat remmenreiniger zou kunnen helpen om de lijm te verwijderen.
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Gebruikersavatar
Dirk510
Berichten: 1392
Lid geworden op: 27 aug 2008, 16:27
Naam: Kestelyn Dirk
Auto: geen
Locatie: Ieper

Re: Onaangenaam moment (verkeersagressie)

Bericht door Dirk510 »

Bedankt Koen
Ik zou er niet aangedacht hebben die vraag aan google te stellen.
Het geblokkeerde slot van vrijdag is nog niet vervangen omdat we toch het gehele weekend thuis zijn.
Maandag zal ik het uitproberen.

Bedankt voor de TIP
ik tracteer je een pintje tijdens de YLD
bedank Koentje
Afbeelding Ypres Lotus Day www.ypreslotusday.be
Afbeelding Lotus Summers End www.lotussummersend.be
Gebruikersavatar
mindp0wer
Berichten: 2226
Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Locatie: Kermt

Re: Onaangenaam moment (verkeersagressie)

Bericht door mindp0wer »

Als het werkt, drink ik graag dat pintje van jou ;)
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Gebruikersavatar
Christopher
Berichten: 289
Lid geworden op: 14 nov 2009, 22:27
Naam: Christopher
Auto: ex Elise S2
Locatie: Oelegem, BE

Re: Onaangenaam moment (verkeersagressie)

Bericht door Christopher »

Vandaag ook een onaangenaam momentje gehad. Misschien niet zozeer van direct gerichte agressie, dan wel van egoïstisch agressief rijgedrag.

Zit rustig op rechter rijstrook te rijden op een rijbaan met 2x2 rijstroken (70km/u). Komt er net een gepimpt volkswagentje mij voorbij gevlogen, voegt op 15cm van mijn voorbumper in en gaat dan volop op de rem staan om de zijstraat rechts in te staan... hoe ik nog ben kunnen stoppen weet ik niet en had ik er wel tegen gezeten had dit het einde van mijn dierbaar wagentje geweest :x
Toppunt had dan nog geweest dat ik wellicht in fout bevonden geweest zou zijn...

Dat voorval heb ik dan maar op een gezonde manier van mij afgeschud door 30km kleine baantjes, ideaal voor de lotus, te gaan rijden nadien :)
Gebruikersavatar
Jelle
Berichten: 618
Lid geworden op: 27 jan 2009, 03:26
Naam: Jelle
Auto: speculoosje
Locatie: Vijfwegen
Contacteer:

Re: Onaangenaam moment (verkeersagressie)

Bericht door Jelle »

Hop nieuw voer om zich aan te ergeren:

Vandaag vertrok ik zoals elke dag om 8 u naar school met mijn wagen, lekker op het gemak in het ochtenzonneke de damp van de vorige nacht van mijn raamkes wrijven, hmm, in mijn korte broek.
Ook zoals elke ochtend moet ik op de autosnelweg, dat doe ik met een rustig tempo zoals altijd, geen vuiltje aan de lucht...

Tot ik na een minuutje of 10 samen rijd met een mooie witte 997 carrera GTS met zwarte velgen (doet er niet toe natuurlijk maar is wel een mooie wagen :mrgreen: ).

We passeren nog enkele auto's waarna we op een autosnelweg met 2 vakken een vrachtwagen willen voorbijsteken. op het moment dat de porsche al net ter hoogte van de cabine rijd en ik ongeveer naast de achterkant van z'n trailer krijgt mijnheer de pool (ja sorry, weer een pool) het opeens in zijn bol om maar eens een collega die ook 90 rijd te gaan voorbij steken!

Oh zegt hij, maar daar rijden 2 auto's naast mij, niet van aantrekken,die zullen wel schuiven en zoniet rijd ik gewoon over hen want mijn "camion" kan wel tegen een duwke.

Meneer met de porsche was natuurlijk in het voordeel en kon nog net een dot gas geven waardoor hij voorbij de truck vlamde maar ik, met mijn tedere kleine VW golfje zat zo vast als een goudvis in een bokaal, tussen een truck en een betonnen wand, met mijn linkerband al volledig in het gras van de middenberm moest ik VOL in de remmen, ik voelde mijn vriend ABS vechten, strijden tegen de wetten van de natuur om mij in leven te houden terwijl de vrachtwagen mij er gewoon tussen neep!! :evil:

Na het nodige getsjirp van de banden en mijn benen vol lood heb ik mijzelf dus nog net kunnen redden van hoe het er zou uit zien moest ik mijn auto in een trechter van staal en beton duwen! Misschien ook nog met de hulp van een al even verraste achterligger...

Ik stond op ontploffen en de logische reactie was natuurlijk een kort "tuut" signaaltje tijdens het dan uiteindelijk toch voorbij steken(na 5km achter 2 vrachtwagens te hangen die dan terug voor mekaar rijden, tis eens een ander zicht zeker voor de eerste dan), om meneer toch even duidelijk te maken dat we in belgië toch enigszins proberen rekening te houden met de medeweggebruiker, en niet zoals zij ginder aan 100 over bevroren wegen rijden of gewoon over je rijden als je niet uit de kant wilt.

Maar mijn tuutje werd onthaald met een dikke behaarde fuck you vinger uit het raam van de cabine en een sixpack volle blikken die rakelings voor mijn voorruit voorbijvlogen, leuk, had ik 1 km sneller gereden kreeg ik een sixpack Żywiec (pools bier) door mijn zijraam geflikkerd!

Aaaaaah, wat doet het deugd dit eens van je af te schrijven!
en bij deze nog eens respect voor alle belgische truckers, jullie moeten stalen zenuwen hebben met die verrekte kamikazes van ginder (sorry :oops: )
Gebruikersavatar
Mr.E
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 okt 2009, 14:28
Auto: Syntax Error

Re: Onaangenaam moment (verkeersagressie)

Bericht door Mr.E »

Amaai Jelleken, wat een historie!
Toch een Lotus overwegen, daarmee kan je natuurlijk gezwind onder de vrachtwagens rijden... ;)
Goed dat je er zonder kleerscheuren vanaf bent gekomen!
Een welgemeende F**K YOU aan al dat soort truckers! :evil:
Zo met het leven spelen van een lid van het Lotus-forum, we zouden beter de autosnelweg blokkeren met een stiptheidsactie... :mrgreen:
Sometimes too much is just enough.
Gebruikersavatar
Jelle
Berichten: 618
Lid geworden op: 27 jan 2009, 03:26
Naam: Jelle
Auto: speculoosje
Locatie: Vijfwegen
Contacteer:

Re: Onaangenaam moment (verkeersagressie)

Bericht door Jelle »

Mr.E schreef:Amaai Jelleken, wat een historie!
Toch een Lotus overwegen, daarmee kan je natuurlijk gezwind onder de vrachtwagens rijden... ;)
Goed dat je er zonder kleerscheuren vanaf bent gekomen!
Een welgemeende F**K YOU aan al dat soort truckers! :evil:
Zo met het leven spelen van een lid van het Lotus-forum, we zouden beter de autosnelweg blokkeren met een stiptheidsactie... :mrgreen:
ik ben normaal redelijk "vlot" in het verkeer en zo en nie rap bang, maar heb ze toch efkes "genepen" hoor zoals we dat hier zeggen :?
Gebruikersavatar
Christopher
Berichten: 289
Lid geworden op: 14 nov 2009, 22:27
Naam: Christopher
Auto: ex Elise S2
Locatie: Oelegem, BE

Re: Onaangenaam moment (verkeersagressie)

Bericht door Christopher »

Ik heb het ooit al meegemaakt als passagier in een auto. Geplet tussen de vrachtwagen die van rijstrook wisselde en de vangrail van de middenberm. Gelukkig had de vrachtwagen het uiteindelijk toch door en zijn we er zonder kleerscheuren vanaf gekomen. De auto was wel behoorlijk naar de vaantjes aan beide kanten...

Met de lotus kijk ik dan ook heel goed uit hoe kort de vrachtwagen op zijn voorligger zit en als ik denk dat hij bijna gaat komen, dan zorg ik toch dat ik er behoorlijk snel voorbij ben. Die auto's van ons zijn nu eenmaal ook minder snel gezien denk ik.
Gebruikersavatar
Jelle
Berichten: 618
Lid geworden op: 27 jan 2009, 03:26
Naam: Jelle
Auto: speculoosje
Locatie: Vijfwegen
Contacteer:

Re: Onaangenaam moment (verkeersagressie)

Bericht door Jelle »

Christopher schreef:Die auto's van ons zijn nu eenmaal ook minder snel gezien denk ik.

Wees maar gerust dat ze elke auto gezien hebben, ze weten gewoon dat wij zullen schuiven omdat we geen vrachtwagen over ons heen willen aan 100km/u :evil:
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: Onaangenaam moment (verkeersagressie)

Bericht door HJ2 »

Zo is mijn meissie pas geleden ook van de weg gedrukt. Gelukkig reed ze in de 5-serie en niet in de plastic Elan :roll: 2 deuren en een scherm in elkaar, maar gelukkig alleen heel erg geschrokken.
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Plaats reactie