Onaangenaam moment (verkeersagressie)

Hier kan je praten over alles wat niet met Lotus auto's te maken heeft.
Funny, auto-related en andere items kunnen uiteraard aan bod komen.
WimC
Berichten: 1128
Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
Auto: Elise S1

Re: onaangenaam moment

Bericht door WimC »

Dit alles heeft toch te maken met normvervaging in de maatschappij.
Toen ik vroeger met de fiets naar school reed, gingen we steevast achter elkaar rijden al er een auto aankwam. Nu blijven de studentjes doodleuk naast elkaar rijden.
Net zoals vorige week in mijn bedrijf. Heb een arbeider op diefstal betrapt en uit het gesprek bleek dat hij dat eigenlijk niet meer als diefstal zag. "iedereen doet dat hier". Wél...er is er nu toch zeker eentje die het nooit meer zal doen bij ons en de anderen zijn gewaarschuwd.
Ik heb ook 2 jonge kinderen en wil zeker "meegaan met de tijd", maar een beetje autoriteit en respect voor gezag mag toch wel blijven.

tot daar beetje motionele ventilatie....in elke bak appelen zit er wel een rotte, je moet er gewoon voor zorgen dat we niet allemaal naar die rotte kijken.

Wim
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: onaangenaam moment

Bericht door Frederik »

Klopt WimC, ik hoor het mijn grootvader nog zeggen "moestn' ze den elentriek kunnen pakn', ze pakte 'm ook nog mee...". In zijn bedrijf moest hij bijna elke maand nieuw materiaal kopen, alles kreeg pootjes. :roll:

In de huidige wereld zijn inderdaad de "normen en waarden" VER zoek.

Een baas is voor de meeste mensen een dikke profieur dat al het geld in zijn eigen zak steekt en zelf gene klopt doet. :roll:
Maar dat de baas er 's morgens AL is als ze toekomen én er NOG is als ze 1 min na werktijd naar buiten scheuren ook nog is. en ervoor zorgt dat elke maand hun loon op tijd betaald wordt, en zorgt dat het bedrijf blijft draaien vergeten ze meestal.

Een baas heeft het gemakkelijk(er), voor hem is alles 21% goedkoper, aja! hij kan zijn BTW aftrekken. :roll:
Beetje verkeerd beeld van de BTW :)

Voor een zelfstandige is het toch gemakkelijker hé, die koopt gewoon zijn auto op de zaak. ... en trekt die dan nog es af.
Maar ze vergeten dat het bedrijf die auto moet betalen en dat eigenlijk ook van dezelfde persoon zijn eigendommen/portefuille is.

Ik herinner me nog toen ik mijn 325 kocht in 2002 dat al mijn maten me aanspraken en zeiden "Koop U toch een M3 ipv die 325", toen ik zei "dat kan ik niet betalen" kreeg ik het antwoord "Jah, koop die dan op uw zaak hé". Ja, bedrijven hebben een bankrekening dat nooit minder wordt ;)

... en zo kan ik nog een tijdje doorgaan.
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Onaangenaam moment (verkeersagressie)

Bericht door Herman »

heden ten dage veel donkere belgen wereldwijd....
Bijlagen
afganimolenbeek.jpg
afganimolenbeek.jpg (28.1 KiB) 3627 keer bekeken
Gebruikersavatar
hans
Berichten: 482
Lid geworden op: 31 aug 2008, 16:06
Auto: Elan
Locatie: Holsbeek

Re: Onaangenaam moment (verkeersagressie)

Bericht door hans »

Om terug te komen op de fietsers, in Brussel zijn er zo een aantal éénrichtingsverkeerswegen (wat een woord), waar de fietser zich niet moet aan houden, die mag namelijk de twee kanten op. D'er is dan gewoon een stippellijn getrokken op de straat als fietspad. Ge kunt U indenken dat ge u als automobilist nogal eens laat verrassen door twee fietsers die naast elkaar de verkeerde kant uit komen. Als de straat recht is, geen probleem, maar als het een bochtige straat is: amai dan.
Ik weet niet of dit in het vlaams landsgedeelte ook zo is ?
Dogzilla
Berichten: 282
Lid geworden op: 16 mei 2010, 11:14
Naam: Kristof
Auto: 2 elf

Re: Onaangenaam moment (verkeersagressie)

Bericht door Dogzilla »

Deze middag ook een zot tegengekomen die blijkbaar niks te verliezen had... :roll: :shock: geen idee waarom maar ben echt bijna 3 keer van de baan geramd toen ik hem voorbij wou op de ring v Lier, kerel sloeg dan plots alles dicht, ik zat er nét niet tegen... zo een paar keer na mekaar, ongelooflijk. Ik dacht de politie te bellen maar gezien die man echt bleef gek doen en ik geen zin had in brokken, ben ik de volgende lichten maar rechts afgeslagen en direct naar de politie gereden.. nrplaat & persoonsomschrijving doorgegeven en ze gingen het doorseinen. Waarschijnlijk moeite voor niks maar toch... :?
to add speed add lightness
Emiel
Berichten: 1193
Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1
Locatie: Grens gebied, Nederland.

Re: Onaangenaam moment (verkeersagressie)

Bericht door Emiel »

Beste wat je kan doen, ademhalen en kijken hoe je weg kan komen zonder kleerscheuren.

Het is verdomd vervelend want meestal spreekt de oermens. Maar geprikt worden of dat de kogels om uw oren vliegen is af te raden maar wel meer voorkomend.
Gebruikersavatar
Mr.E
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 okt 2009, 14:28
Auto: Syntax Error

Re: Onaangenaam moment (verkeersagressie)

Bericht door Mr.E »

Verkeersaggressie, slechts 1 tip: rustig blijven en niet reageren, gewoon negeren. Moeilijk, maar wel verstandig!
Sometimes too much is just enough.
KITT
Berichten: 201
Lid geworden op: 15 nov 2010, 20:30
Auto: Exige MKII

Re: Onaangenaam moment (verkeersagressie)

Bericht door KITT »

Mr.E schreef:Verkeersaggressie, slechts 1 tip: rustig blijven en niet reageren, gewoon negeren. Moeilijk, maar wel verstandig!
..en dat is dan meteen ook het enige goede antwoord.

Echter kan ik begrijpen dat als je een een fles tegen je carrosserie krijgt dat je dan anders wil ingrijpen.

Of het nu marrokanen zijn of belgen, maakt niet uit. Ik zie wel dat bepaalde Vlamingen hier frustraties uiten tov de nieuwe Belg. Ik vind het jammer dat de tolerantie merkwaardig laag blijkt te zijn.

Wat de huidige normen betreft kan ik erbij zeggen dat velen vaak vergeten dat de huidige samenleving een resultaat is van de oudere samenleving en van de opvoeding die door Hen werd gegeven.
Verder blijf ik optimistisch en ga ik moeilijkheden niet uit de weg.
KITT
Berichten: 201
Lid geworden op: 15 nov 2010, 20:30
Auto: Exige MKII

Re: Onaangenaam moment (verkeersagressie)

Bericht door KITT »

Herman schreef:heden ten dage veel donkere belgen wereldwijd....
Herman, neutrale vraag:

Wanneer is een Belg een echte Belg?

Hoe zit het met kinderen die uit een Belgisch/Buitenlandse familie komen?

Bv het kind van een Marokkaanse/Spaanse/Antilliaanse vrouw en een Belgische man ( en andersom)?

Een turkse vrouw en een turkse man die hier geboren zijn? Het kind dat uit hun unie verwekt word?

Het kind van een Franse man een een belgische vrouw, geboren in België?

Een afrikaanse sporter die genaturaliseerd voor België rent/voetbalt?

Stelling: Als die donkerhuidige 'belgische' soldaat bv met jouw dochter trouwt en daarmee een kind maakt, ga je dat kind dan als Belgisch beschouwen?

En hoe beschouw je die donkerhuidige belgische soldaten eigenlijk?
Gebruikersavatar
Dirk510
Berichten: 1392
Lid geworden op: 27 aug 2008, 16:27
Naam: Kestelyn Dirk
Auto: geen
Locatie: Ieper

Re: Onaangenaam moment (verkeersagressie)

Bericht door Dirk510 »

Dinsdag had ik mijn "onaangenaam moment", maar geen verkeersagressie.

Toen ik moest vertrekken om met Rudy Ruby opstap te gaan, om YLD te controleren, moest ik vast stellen dat ik mijn huis niet meer kon afsluiten.

Men vertrekt naar een afspraak, in de weet hoelang je erover moet doen om op tijd te komen.
Als je dan merkt dat het slot volgespoten is met super snel stollende lijm "Loctette" of zo iets! Dan sta je daar te blinken.

De slotenmaker verwittigen en vertrekken naar de afspraak. Gelukkig kon mijn dochter en schoonzoon binnen korte tijd aanwezig zijn om de komst van de slotenmaker af te wachten, want een onafgesloten huis onbewaakt achterlaten is zelfs in het centrum geen aanrader.

Nieuwslot 45 euro

Deze morgen terug hetzelfde liedje.
Wat kan een mens eraan doen.
als het zo verder gaat, zal mijn slotenmaker, zonder sloten vallen
en ik zonder geld
Afbeelding Ypres Lotus Day www.ypreslotusday.be
Afbeelding Lotus Summers End www.lotussummersend.be
Plaats reactie