Onaangenaam moment (verkeersagressie)

Hier kan je praten over alles wat niet met Lotus auto's te maken heeft.
Funny, auto-related en andere items kunnen uiteraard aan bod komen.
Gebruikersavatar
hans
Berichten: 482
Lid geworden op: 31 aug 2008, 16:06
Auto: Elan
Locatie: Holsbeek

Onaangenaam moment (verkeersagressie)

Bericht door hans »

Gisterennamiddag reed ik in het Brusselse rond (werk daar). Op een bepaald ogenblik nader ik een kruispunt, waar het licht groen is, en ik naar rechts moet.
op het moment dat ik aan het licht kom, steken er twee 'donkergekleurde' jongeren gewoon over (door het rode voetgangerslicht). Ik verschiet mij een bult, en rij vlak naast hun door terwijl ik klaxonneer.
Ik hoor een geluid op mijn auto. Ik stop, kijk in mijn achteruitspiegel omdat ik al op het kruispunt sta. En rij terug achteruit omdat er niks achter mij was.
Bij het uitstappen zie ik dat die rotzakken (sorry voor het woord), een kartonnen literpak met limonade op mijn dak gesmeten hadden.
gelukkig was ik niet niet met de lotus.
Staan ze daar wat verder mij wat uit te lachen.
Heb dat karton met lekkende limonade van mijn dak gehaald en ben d'er in razende colère achter aan gegaan.
Maar tja, met mijn 50 jaar ben ik tot mij grote spijt niet zo snel meer als twee jonge gasten.
Naderhand maar goed ook, dit verhaaltje had slecht kunnen aflopen. Met die gasten weet ge nooit.
Tot zover mijn prettige namiddag gisteren.
Laatst gewijzigd door Frederik op 06 feb 2009, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: onaangenaam moment

Bericht door Herman »

hans hans ,toch ge hebt grote chance gehad in mijn ogen, voor het zelfde geld prikten ze een gaatje niet alleen in de limonade box maar in uzelf... :cry:

hier een tijdje terug bijna gelijkaardig probleem, maar die mens hebben ze gewoonweg bijna kreupel geslagen.... tandartsen zullen veel werk hebben, van langs om meer, ... als we voortaan zo op onze tanden moeten bijten... :cry:
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: onaangenaam moment

Bericht door Frederik »

Hans, opletten met zulke mannen.

Toen ik nog met mijn BMW reed kwam ik dit tegen:
(copie van mijn bericht op een ander forum)
Gisteren kwam ik terug van een levering in a'pen, op de E17 ter hoogte van Waasmunster was ik aan het cruisen op het 3e-vak aan +-135-40km/u. Ik reed op het derde vak omdat ik enkele wagens aan het voorbijsteken was, want ik rij ALTIJD zoveel mogelijk rechts. Zelfs tot verveling toe... vooral als we met verschillende wagens samen op baan zijn... :p

Nu, terug naar gisterenavond op de snelweg ter hoogte van Waasmunster... plots duikt een wagen op in mijn spiegel en flashed met zijn lichten al van zeer ver (200m?). Meneer had blijkbaar haast ... en komt echt heel dichtbij rijden. Ik doe het mogelijke om zo snel mogelijk rechts te gaan tussen enkele wagens in. Hij rijdt me voorbij, enja hoor een Opel met franse nummerplaten met een 3 tal "nieuwe"fransen (zoals we hier onze "nieuwe"-belgen hebben) in. :rolleyes: Eens hij me voorbij is ga ik terug naar het 3e vak en duw ik mijn cruise weer op, als ik terug op het derde vak zit, trek ik ook eens met mijn lichten om een signaal te geven ik niet echt happy was met zijn manier van rijden. Ge moet weten dat ik altijd opzij zal gaan voor een sneller voertuig en altijd zoveel mogelijk rechts rij, ikzelf heb dat ook graag als ik iets sneller rij dat ik doorkan maar ik zal nooit mensen gaan opjagen.

Nadat ik dus terug-geflashed had, stampt hij op zijn rem en gaat naar het 2e vak, op die moment staat mijn teller alweer op ~135km/u (cruise) en rij ik 'm voorbij. Als ik naast hem ben, blijft hij wat naast mij hangen, draait zijn raampje open maakt wat vreemde bewegingen en gooit dan iets naar mijn auto -BANG-, een nogal luide knal... Volgens ik zag denk ik dat het een fles was die zeker niet leeg was...

Hij reed dan van me weg, en ik heb zijn nummerplaat genoteerd en het zo gelaten. Ik was aan het denke; moest ik nu es 101 bellen om hem te onderscheppen en een lesje te leren... maar ach, wat gaan die nu moeite doen nog niet zeker wetende of er schade is/was. Een 2tal kilometer ben ik een Politie-Volvo tegengekomen en dacht ik 'khad dan toch beter gebeld'. Maar ach...

Oja toen ik thuiskwam snel even gekeken of er niets aan mijn wagen was en op het eerste zicht niet, wel stond mijn tankdeksel uit het slot waarbij ik vermoed hij me daar geraakt heeft... misschien nog best, het deksel zal meegeveerd hebben en zo de schade beperkt hebben.

Ik vraag mij eigenlijk af of je iets tegen zo'n aggresseurs iets kan beginnen. Als ik klacht ga neerleggen denk ik dat de flikken misschien wel mijn verklaring zullen opnemen maar geen actie gaan ondernemen, ofwel?
Gebruikersavatar
hans
Berichten: 482
Lid geworden op: 31 aug 2008, 16:06
Auto: Elan
Locatie: Holsbeek

Re: onaangenaam moment

Bericht door hans »

Weet het.

Volgende keer moet ik slimmer zijn. Maar ja, kwaad en op bekend terrein.

Mijn auto is goudkleurig, de limonade viel zelfs niet op.

En moest ik ze pakken gehad hebben, 't zou uiteindelijk toch mijn fout geweest zijn: ik zou de racist zijn.

Maar ik denk dat we hier maar niet verder over gaan discusieren. ik denk dat de meesten wel hetzelfde gedacht hebben .
Maar gelukkig zijn ze niet allemaal zo.
't is wel een feit als ge hier aan een school voorbij rijdt (bij sluitingstijd), dat ge verdorie serieus moet opletten als bestuurder, want die gasten steken ALLEMAAL langs alle kanten over zonder ook maar één keer te kijken of er auto' s zijn.
Maar gisteren was het dus niet aan een school.
Gebruikersavatar
hans
Berichten: 482
Lid geworden op: 31 aug 2008, 16:06
Auto: Elan
Locatie: Holsbeek

Re: onaangenaam moment

Bericht door hans »

Agressie is en blijft een probleem.

ik werk aan de gemeente en heb dus nogal veel contact met burgers.
Het is opvallend dat veel mensen gewoon niet meer beleefd kunnen zijn.
Direct agressief aanvallen via de telefoon. En uiteindelijk brengt hun dat niks op, want dan reageert ge zelf al niet zo openstaand op hun eventueel probleem of klacht.

maar ja dat is dan eigen aan dit tijdperk zekers.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: onaangenaam moment

Bericht door Frederik »

hans schreef:En moest ik ze pakken gehad hebben, 't zou uiteindelijk toch mijn fout geweest zijn: ik zou de racist zijn.
Klopt...

Belg schiet Marokaan dood -> Belg = racist! :?
Marokaan schiet Belg dood -> Marokaan voelde zich bedreigd = wettelijke zelfverdediging :roll:
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: onaangenaam moment

Bericht door Herman »

Frederik schreef:
hans schreef:En moest ik ze pakken gehad hebben, 't zou uiteindelijk toch mijn fout geweest zijn: ik zou de racist zijn.
Klopt...

Belg schiet Marokaan dood -> Belg = racist! :?
Marokaan schiet Belg dood -> Marokaan voelde zich bedreigd = wettelijke zelfverdediging :roll:

laatste alinea updated......... m***** shiet belg dood....krijgen gratis vliegtuig ticket en 250 euro zakgeld en verdwijnen "voor" proces....
Gebruikersavatar
Vich
Berichten: 471
Lid geworden op: 17 jan 2009, 14:11
Naam: Virginie
Auto: Elise MK1
Locatie: Belgie

Re: onaangenaam moment

Bericht door Vich »

Hans, Ik ben blij voor je dat het niet slechter is afgelopen. Met agressief gedrag moet je altijd uitkijken.
Ik merk het iedere keer als we weer in Belgie zijn dat de mensen steeds onverdraagzamer worden in het verkeer en als je als autobestuurder iets voor hebt met een voetganger die zich niet aan de regels hield, dan trek je toch aan het kortste eind.
Seize the day
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: onaangenaam moment

Bericht door Frederik »

Los van "de wel of niet Belgen" heeft de wetgeving de zwakke weggebruikers teveel betroeteld. Bijgevolg stellen ze zich graag op in die rol...

Iedereen weet als je als autobestuurder een fietser en/of voetganger aantijdt je de pineut bent, en ZIJ WETEN DAT MAAR AL TE GOED!

De zwakke weggebruikers misbruiken enorm hun term, ze springen gelijk waar de baan over, rijden overal in de weg en lachen dan nog eens om je te tergen.

Tegenwoordig zijn de nieuwe 'grote' rondepunten anders, je moet er es op letten. Als de fietspaden los van het rond punt liggen hebben ze GEEN voorrang. Daar staat dan voor de fietsers een klein omgekeerd driehoekje. Dus zij moeten stoppen voor het verkeer op het rond punt. 9 op de 10 rijden ze gewoon door. Ik moet ook zeggen dat veel auto's stoppen omdat ze gewoon niet weten dat ze GEEN voorrang hebben. Ikzelf rij altijd door, en dan zie je ze staan zwaaien en tekens doen. Een voorbeeld hiervan is de Rijksweg Roeselare - Harelbeke.

Ik erger me ook sterk aan fietsers dat buiten de bebouwd kom met 2-3 naast elkaar rijden. Ook weer de fout van e wetgeving, want binnen de bebouwde kom mogen ze met 2 naast elkaar rijden en hoeven ze geen plaats te maken voor de autos.

Ik wil maar zeggen, door die vertroeteling van de wetgeving voelen de zwakkeweggebruiker zich 1000-man sterk en dat vind ik een beetje fout.

Maar eigenlijk is dit alles ZWAAR off-topic, maar ik moest het eens van me afschrijven :)
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: onaangenaam moment

Bericht door Herman »

klopt helemaal frederik, maar als je een wieler terorist aanrijd zelfs al ben je in je volle recht volgens de zichtbare wet,,, ben je verzekerings rechtelijk toch in fout en trekt de wieler terorist toch aan het langste eind... dit is al een heel tijdje een belgische wet die zegt dat een zwakke weggebruiker altijd in zijn recht is en dat de andere weggebruiker zijn snelheid moet afstemmen zodat hij kan stoppen voor elke voorziene en onvoorziene hindernis....
Plaats reactie